|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Karting -> New chassis! Formula K
Vermits karting toch wel 'on the track' is, denk ik dat deze topic hier wel tot zijn recht komt
![]() Gisteren me dus eens bezig gehouden met enkele fotootjes te schieten van mijn kart.. t'beestje heeft anderhalf jaar stilgestaan en vermits ik binnekort eens naar Berghem (NL) ga karten, zijn we ze terug in orde aan het zetten. Hier enkele pics (ik ben geen pro in foto's nemen, maar ik doe mijn best..) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -- Specifications: -Chassis: Parolin "Le mans" 2007 -Color: Black -Engine: Rotax max senior 125cc (liquid cooled) // 28 hp - 21kw at 11.500 rpm // 21 nm at 8.750 rpm // max rpm: 13.500 // rpm power valve // Centrifugal dry clutch // .. -Brakes: Hydraulic braking system -Accessories/options: Original Parolin steering wheel // Parolin racing decals season 2009 // Original Parolin racing parts // Magnesium racing wheels // Alfano Pro V2 magnetic lap timer (incl. rpm - oil - engine heat - engine hours) // Black pedals // ..
- - "Freude am Fahren" Deutscher Auto Geliebter - - Last edited by Alpina; 25th August 2010 at 18:15. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
ferm machientje! die schijfremmen amai
![]() Wa kost da eigelijk? iets gelijk ne kleinen auto zeker ![]()
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
Quote:
ewel ja.. ge gaat er ni ver naast zitten toch ![]()
|
|
|
|
#4 |
|
Member
![]() |
ahah ne parolin met ne max op... van sfp gekocht?
Heb thuis nog een ms kart met een biland motor op staan. Blijft leuk speelgoed he een kart. Ben na een hele lange pauze er woensdag nog eens mee gaan rijden op eindhoven. Berghem is wel een leuk circuit met de rotax, spijtig dat het van bij mij redelijk ver rijden is Veel plezier ermee man !!
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
Quote:
Ik ben aan het twijfelen mijn max eraf te zwieren en mijn luchtgekoelde 100cc italsystem te laten reviseren heb ik vééél meer plezier aan! Aan mijn chassis moet ook btw gesleuteld worden, stoeltje moet nog wa gekantelt worden enzo.. ik reed eigenlijk veel liever met Birel..
|
|
|
|
#6 |
|
TWA Member
|
Nice one Kevin, ma nen Birel is wa stijver he qua chassis?
Heb deze week me mijne kartpartner ook eens gaan testen met de Briggs & Stratton op het circuit van Antwerpen. Twas ni slecht voor een kart die 2 jaar had stil gestaan, en tis natuurlijk ni te vergelijken me ne Rotax max wa maar normaal is he hij heeft den helft meer pk's.
|
|
|
|
#7 | |
|
Member
![]() |
Quote:
Dat is iedereen zijn zin he, heb ook al met vanalles gereden en birel is idd ook 1 van mijn voorkeuren, crg, en energy reed ik ook zeer graag mee. Heb jaren met Sodi gereden ook maar dat heeft altijd te veel grip, en grip afbouwen op een kart is niet altijd even makkelijk vind ik. Aan mijn stoeltje zou ik ook nog wat moeten sleutelen. Zit bijna nooit goed in een kart, ben nogal groot en dat is altijd een probleem... G's
|
|
|
|
#8 | |
|
Member
![]() |
Quote:
Een briggs heb ik zelf ooit maar ns een paar keer mee gereden. Moest je weten hoeveel uurtjes ik daar heb doorgebracht ooit op AK... Vroeger met mijn hondatje helemaal in het begin . Super leuk om daar een wedstrijd te rijden, nog altijd 1 van mijn favoriete circuits. Leuke sfeer altijd daar bij de De Feyter's .
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Vet man !
Da za wel sleuren da spel ![]() kben zelf ook verslaafd aan karten |
|
|
|
|
|
#10 |
|
TWA Member
![]() |
al een paar keer gezien en tis ferm spel he
zal em dan es in den decor moeten kommen placeren he ;)
|
|
|
#11 |
|
TWA Member
|
Ge moet eerst in de stoelke passen he sponge daarvoor
![]()
|
|
|
|
#12 | ||
|
Senior Member
|
Quote:
en persoonlijk rijd ik wel liever met Birel zoals gezegd, want die van mijn broer daar zit ik als gegoten.. precies dat ik in een zetel zit, en das héél belangrijk! B&G is btw niet slecht, heeft 15 pk en is wel een degelijke 4-takt hoor heb ooit is met nen hollander van't BEKC zijnen B&G mogen rijden en die reed op antwerp karting toch wel vlotjes 75.. en naar Antwerp karting gaan we niet alleen voor't karten he, maar ook voor dochterlief De Feyter Quote:
![]() En da spel sleurt wel.. maar ge wilt altijd maar rapper en rapper he ojoooowwww!!! eey ma, wie eens mee wilt moet maar keer seintje geven e gasten maar kan zijn dat deze te koop komt te staan binnenkort.. eens op zoek naar iets anders, mss iets snellers! ![]() Ondertussen is de kart klaar voor vertrek en werden de plannen gewijzigd, straks vertrek ik naar Genk! ![]()
- - "Freude am Fahren" Deutscher Auto Geliebter - - Last edited by Alpina; 1st August 2010 at 03:08. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
TWA Member
|
wijze topic die hier zeker en vast een plaatske verdient!
Zitten er hier nog karters op ons TWA forum?
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
|
Ja ze, iere, maar tis nu al ne tijd geleden, ben nog paar keer in frankrijk weeste karte.
Ma door tijdsgebrek komt da er zo nemeer van (nu al een goe jaar geleden) ma het bijft kriebelen, en ene kope zouk ook we zien zitten, alleen tijd, plaats en ni echt goe weten wa er nu allemaal op de markt is houd mij tegen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
TWA Member
|
ge moogd me altijd eens bellen als ek daar een toerke mag mee doe e alpina
|
|
|
#16 | |
|
Senior Member
|
Quote:
![]()
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
Update: New kart-chassis ! Formula K
Sedert gisteren achter een chassis geweest voor mezelf en mijn broer, vermits mijn andere kart wordt verkocht aan een kennis.
Deze kart heeft 1 keer wedstrijd gereden in Italië, Sarno en daar de top 5 gehaald! Het chassis is van het italiaans merk Formula K, een splinternieuw merk verdeeld door SFP racing hier in België. Het merk zelf werd uitgevonden door de welbekende italiaanse FIA GT piloot Andrea Bertolini, beter bekend als de Maserati piloot! (info: http://en.wikipedia.org/wiki/Andrea_Bertolini) Ook nog een leuk weetje, Formula K is in nauwe samenwerking met Ferrari, en het is dus de bedoeling om alle jonge talenten van Ferrari te droppen in de kart! Zoals je op de foto kan zien, heeft Bertolini ook een persoonlijke touch aangebracht aan de kleur van het chassis, die men ook op de Maserati's kan vinden, binnekort zouden al hun racewagens in de identieke kleuren als de kart tevoorschijn komen! ![]() Hierbij een beetje info over het chassis: Color chassis: Green Color wings: White/green Black magnesium wheels // Tilet racing seat medium // FK racing steering wheel lined in alcantara // EU rear racing bumper // FK AP Racing brakes // Axle: 50mm // Front camber setting system // FK rear grip stick // Alfano Astro - Temperature, speed, G-power sensor, chrono, .. // ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Natuurlijk komt er snel een motor op, dit zal dan normaliter terug een 125 cc rotax max (watergekoeld) worden, maar van het jaar 2009.. deze zijn nieuwer en toch iets sneller dan de vorige versie van de max.. Ook zijn we sterk aan het twijfelen voor een (watergekoelde) Iame KF2 125 cc, de revisie is er véél sneller dan de rotax en ook iets duurder, maar de motor op zich is wel pokke sneller dan de rotax max, gaat hoger in toeren (rotax max, 13000 en kf2 15000) en bevat een goeie 32 pk, wil je nog harder gaan, competitiegerichte motor.. kan je gaan voor 38 pk. Hier een voorbeeld van een Formula K met KF2 motor ![]() Voila, hope you like it and thanks for reading my shit
- - "Freude am Fahren" Deutscher Auto Geliebter - - Last edited by Alpina; 25th August 2010 at 19:12. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
The Sweetest One
![]() |
heb het u al gisteren gezegd dikke kart
![]() ge hebt de microbe over gedragen aan mij smeerlapke but i like it
|
|
|
#19 | |
|
Senior Member
|
Quote:
|
|
|
|
#20 |
|
The Sweetest One
![]() |
tis da opt gemakske e hehe
![]()
|
|
|
#21 |
|
TWA Member
|
super dikke kart precies!
houd ons hier op de hoogte met de vorderingen.
|
|
|
#22 |
|
Moderator
|
schone kart ze man !
binnenkort nog eens met het forum gaan karten ?
|
|
|
|
#23 |
|
Senior Member
![]() |
Zotte kart !
![]()
|
|
|
#24 |
|
Senior Member
|
Thanks guys!
binnenkort nog eens met het forum gaan karten ?[/quote] Good idea Ivo!!
|
|
|
#25 |
|
Moderator
|
zie meeting forum voor karting
![]()
|
|
![]() |